| Meno: | Lucia
|
|---|
| Priezvisko: | Piváčková
|
|---|
| Názov: | Trénovanie agenta pre prieskum v real-time strategických hrách pomocou učenia posilňovaním
|
|---|
| Vedúci: | Mgr. Viliam Dillinger
|
|---|
| Rok: | 2014
|
|---|
| Kľúčové slová: | CACLA, učenie posilňovaním, neurónové siete, StarCraft, prieskum, mikromanažment
|
|---|
| Abstrakt: | Cieľom práce bolo navrhnúť, implementovať a natrénovať agenta pre prieskum v real-time stategickej hre StarCraft: Brood War pomocou učenia posilňovaním. Pri implementácii sme využili algoritmus CACLA (Continuous Actor-Critic Learning Automaton), dopredné neurónové siete a C++ framework BWAPI, ktorý umožňuje vytvárať vlastnú umelú inteligenciu do hry StarCraft: Brood War. Trénovanie agenta malo dve fázy - učenie najkratšej cesty na dané miesto a vyhýbanie sa nebezpečenstvu. V prvej fáze sa agent naučil prísť na dané miesto, ale v druhej už nebol veľmi úspešný.
|
|---|