Meno:Adrián
Priezvisko:Goga
Názov:Reinforcement learning in 2048 game
Vedúci:prof. Ing. Igor Farkaš, Dr.
Rok:2018
Kľúčové slová:Učenie posilňovaním, Umelá inteligencia, Dopredné neurónové siete, Logické hry
Abstrakt:Cieľom práce bolo preskúmať možnosti vytvorenia agenta založeného na učení posilňo- vaním, ktorý by sa dokázal naučiť logickú hru 2048. Táto hra predstavuje pre agenta neľahkú úlohu, keďže obsahuje prvok náhodnosti. Navrhli sme a otestovali základný model agenta využívajúceho hlbokú doprednú neurónovú sieť, spolu s niekoľkými mod- ifikáciami pôvodnej hry a dvoma spôsobmi kódovania stavu v sade experimentov. Agenta sme implementovali pomocou knižnice Keras s pozadím TensorFlow v jazyku Python. Na vizualizáciu priebehu učenia sme použili knižnicu Matplotlib. Natrénované agenty sme nechali odohrať 10000 hier a porovnali sme ich výkon s agentom vybera- júcim akcie náhodne. Aj keď sme nedosiahli očakávanú úroveň úspešnosti využívajúc pôvodnú odmeňovaciu funkciu hry, podarilo sa nám agenta naučiť dosahovať relatívne dobré výsledky pomocou jej modifikácie, čo považujeme za zaujímavé zistenie. Najlepší model dokázal dosiahnúť políčko 2048 vo viac ako 7% testovacích hier.

Súbory bakalárskej práce:

main.pdf
zip.zip